THERMO KING i MAN prezentują agregat E-200

W połowie sierpnia w oddziale MAN Truck&Bus w podpoznańskich Sadach miało miejsce kolejne, z cyklu spotkań z klientami - Road Show promujące wprowadzone do sprzedaży w pełni elektryczne rozwiązanie: samochód MAN e-TGE wyposażony w agregat THERMO KING E-200. Podczas kilkugodzinnego spotkania miała miejsce prezentacja multimedialna oferowanych rozwiązań oraz jazdy testowe.

 

Pośród wielu pojazdów klientom został zaprezentowany pierwszy w naszym kraju samochód typu chłodnia na bazie furgonu MAN e-TGE 3.140 z elektrycznym agregatem Thermo King E-200.

 

Celem wspólnego projektu MAN – Thermo King jest stworzenie w pełni elektrycznego pojazdu zapewniającego realizację dystrybucji towarów wymagających transportu w kontrolowanych warunkach temperaturowych na obszarze silnie zurbanizowanym.

 

Kluczowa idea opiera się na zapewnieniu odpowiedniej temperatury w przedziale ładunkowym na poziomie 0/+6 stopni podczas dystrybucji miejskiej będącej końcowym etapem dostawy do sklepów spożywczych, restauracji oraz indywidualnych konsumentów również w „strefach czystego transportu” zamkniętych dla pojazdów o zbyt wysokiej emisji CO2 oraz podwyższonym poziomie generowanego hałasu. Na szybkość i sprawność dostaw w aglomeracji miejskiej wpływa fakt, że samochód elektryczny ma możliwość korzystania z szybkich pasów ruchu przeznaczonych dla autobusów tzw.: buspasów.

 

Pierwszy w pełni elektryczny agregat chłodniczy E-200 to odpowiedź THERMO KING na rewolucję w transporcie chłodniczym osiąganą dzięki elektryfikacji napędu w pojazdach użytkowych zarówno elektrycznych jak i hybrydowych.

 

Podstawowe zalety modelu E-200:

  1. Blisko zerowa emisja: Urządzenie spełnia normy dotyczące zerowej emisji CO2 jak również wymagania normy emisji hałasu PIEK obowiązującej w strefach czystego transportu.
  2. Stała wydajność chłodnicza: Agregat dzięki stałej, wysokiej wydajności chłodniczej doskonale sprawdza się w dystrybucji miejskiej, gdzie kluczowe jest szybkie odzyskiwanie temperatury na krótkich odcinkach pomiędzy punktami dostaw.
  3. Inteligentne sterowanie i zasilanie: Urządzenie poprzez sygnał cyfrowy dostosowuje wydajność chłodniczą do źródła i poziomu dostarczanej energii wybierając baterie główną lub pomocnicza samochodu. Podczas postoju i braku zasilania z samochodu np. w trakcie rozładunku towaru zasilanie zapewnia dodatkowy akumulator litowo-jonowy o wysokiej mocy. Dostępna jest również  opcja zasilania z sieci na prąd jednofazowy 230v oraz funkcja grzania.
  4. Stała łączność: agregat wyposażono w moduł Bluebox umożliwiający m.in.: stalą, zdalną kontrolę lokalizacji pojazdu, poziomu temperatury, monitoring otwarć drzwi poprzez stronę www.tktracking.com.
  5. Obniżona awaryjność: bezpośredni napęd z baterii samochodu elektrycznego lub alternatora w samochodach hybrydowych eliminuje najbardziej newralgiczny element tradycyjnie napędzanych agregatów stosowanych w dystrybucji a mianowicie: sprężarki drogowej, jej uchwytu montażowego, elementów odpowiedzialnych za przeniesienie napędu, tym samym obniżając czas przestojów oraz koszty obsługi.
  6. Wersja multitemp: zapewnia możliwość jednoczesnej dostawy produktów przewożonych w dwóch temperaturach, przykładowo: chłodzonych i mrożonych.
  7. Niska waga: waga urządzenia została obniżona o około 20% w stosunku do tradycyjnie stosowanych rozwiązań.
  8. Wiele możliwości zasilania: Agregat elektryczny, diesel lub hybrydowy. Dzięki inteligentnemu sterowaniu urządzenie w celu zapewnienia zasilania inicjuje i zarządza opcją Start&Stop, a także potrafi podnieść obroty silnika, gdy jest to konieczne, na biegu jałowym.

 

Prezentowany podczas eventu MAN e-TGE - elektryczny samochód chłodniczy z agregatem THERMO KING E-200 trafił już na testy do jednego z naszych Klientów, gdzie jest poddawany codziennym zadaniom dystrybucyjnym na trasach w centrum Poznania. Czekamy na pierwsze i kolejne wrażenia, którymi mamy nadzieję podzielić się z Państwem w niedługim czasie.

Wróć