Pierwszy prototypowy autobus na wodór.

W dniu 30 maja PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy Sp. z o.o. oficjalnie zaprezentował pierwszy prototypowy autobus na wodór. Będzie on sprzedawany pod marką NESO BUS.

Nazwa NESO podochodzi od pierwszych liter hasła „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza” powietrze. Jest to całkowicie nowa konstrukcja autobusu, stworzona od podstaw przez PAW. Autobus przeszedł już całą ścieżkę homologacyjną i otrzymał homologację europejską.

Ten 12 metrowy autobus miejski został wyposażony w klimatyzator marki THERMO KING z serii ATHENIA MKII E700H.

 

Jak działa autobus na wodór?

Autobus wodorowy tak naprawdę jest autobusem elektrycznym. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „mini-elektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny. Nie ma żadnego procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym, autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana.

 

Seryjna produkcja rozpocznie się w przyszłym roku w nowej fabryce w Świdniku. Planowana produkcja opiewa na ponad 100 autobusów rocznie.

Wróć